Du har forskellige muligheder for at give os gøre os opmærksom på det, hvis du har oplevet noget på hospitalet, du ikke er tilfreds med, hvis der er begået fejl, eller hvis der været andre svigt i den behandling, du eller din pårørende har modtaget.
Direkte dialog
Du kan altid henvende dig direkte til den afdeling, hvor du har været i behandling eller er blevet undersøgt, og du er også velkommen til at sende din henvendelse til hospitalsledelsen.
Find hospitalets overordnede kontaktinformation nederst her på hjemmesiden. Hvis du vil klage direkte til afdelingen, kan du finde de relevante kontaktoplysninger på afdelingens hjemmeside.
Se vores oversigt over afdelinger og steder
Den formelle klage
Hvis du ønsker at sende en mere formel klage, kan du klage selv, men du kan også give andre fuldmagt til at klage på dine vegne. Klagerne sagsbehandles af Styrelsen for Patientklager.
Se hvordan du klager på Styrelsen for Patientklagers hjemmeside
Få hjælp til din klage
Du kan få hjælp af Patientkontoret i den region, du bor i, hvis du ønsker at klage. De kan hjælpe dig med at finde ud af, hvor din klage skal sendes hen, og hvordan du bedst formulerer klagen.
Find kontaktoplysninger til Patientkontoret i Region Midtjylland på www.sundhed.rm.dk