I Region Midtjylland har vi konstateret, at vi har bedt nogle af vores patienter om selv at betale for vacciner, der er givet som led i behandlingen i klinikken.
Da det ikke har været i overensstemmelse med reglerne på sundhedsområdet, skal du vide, at du kan få dine udgifter refunderet, hvis du som et led i din behandling for allergi selv har betalt for en vaccine, der efterfølgende er givet i klinikken.
Sådan gør du
Send en ansøgning til afdelingen. Ansøgningen skal indeholde navn, cpr-nummer samt dokumentation for, hvad du har betalt for den vaccine, der er givet i klinikken.
Da du sender os personfølsomme oplysninger, opfordrer vi til, at du sender dem til os via borger.dk som sikker mail.
Brug dette link, når du sender din ansøgning: sikker mail til Medicinsk Afdeling via borger.dk
Du er også velkommen til at medbringe ansøgning og dokumentation ved dit næste kontrolbesøg i klinikken.
Dokumentation for din udgift
For at kunne refundere de penge, du har lagt ud, skal vi vide, hvad du har givet for vaccinen. Du skal derfor bede apoteket om en ekspeditionsliste.
Hvis du er medlem af Sygeforsikringen Danmark, kan du også her finde dokumentation for, hvad du har betalt for vaccinen.
Vær opmærksom på forældelsesfristen
Når vi behandler din ansøgning, vurderer vi, om dit krav om refusion er forældet i henhold til forældelsesloven (LBK nr. 1238/2015). Refusionskrav mod regionen forældes som udgangspunkt 3 år fra kravets opståen, dvs. 3 år fra det tidspunkt, hvor du har betalt for vaccinen.